רכבות בסין – כלי תחבורה לגיטימי לאנשי עסקים

 

במדינת ענק כסין, מרבית הביקורים, עיסקיים ותיירותיים כאחד, מחייבים שימוש בכלי תחבורה מקומיים לטובת הגעה לאזורים המרוחקים זה מזה.

 

אמצעי ההתניידות המקומיים אינם שונים מהותית ממה שאנחנו מכירים מביקורינו במדינות אחרות, דהיינו – טיסות פנים, רכבות, אוטובוסים, השכרת רכב, מוניות וכדומה. בשנים האחרונות עם השיפור הדרמטי שחל בתשתית הרכבות בסין, פונים יותר ויותר אנשי עסקים לחלופה זמינה ונוחה זאת, במיוחד ביחס לטיסות הפנים היקרות והמסורבלות (הגעה לשדה תעופה הממוקם בדרך כלל מחוץ למרכזי הערים, בידוק, איחורים אפשריים וכדומה).

 

להלן סקירה קצרה אודות תשתית הרכבות העכשווית בסין -

 

בסין ישנם סוגים רבים של רכבות - רכבות מקומיות, רכבות אקספרס, "מושבים קשים", "מושבים רכים", קרונות שינה – "קשים" – קרון פתוח לשישה אנשים עם מזרונים קשיחים (טירונות..), ו"רכים" – קרון סגור לארבעה אנשים, עם מזרונים נוחים ושמיכות נעימות.

 

ההמלצה הגורפת הינה להמנע ממושבים (קשים או רכים) ברכבות המקומיות בנסיעה העולה על 4 שעות, במיוחד לאנשי העסקים. הרכבות עמוסות לעייפה, השירותים אינם נקיים במיוחד, ומדובר בחוויה מעניינת אך לחלוטין לא נוחה.

 

להבדיל, רכבות  האקספרס החדשות מסבירות פנים ונוחות בהחלט. סין מצויה כרגע בתנופת צמיחה ובניה בתחום הרכבות, וקווים רבים נוספו ועתידים להתווסף בשנתיים הקרובות. נסיעות אשר ארכו שעות רבות קוצרו לשעתייים – שלוש, ואף לחצי שעה במקרה של בייג'ינג-טיאנג'ין למשל (בעבר ארכה הנסיעה כשעתיים וחצי).

 

קווי אקספרס נוספים קיימים בין שנג'ואו לגואנגג'ואו, שנגחאי – ננג'ינג, בייג'ינג-שניאנג וכיוצא בזה. הרכבת המהירה בין שנגחאי להאנג'ואו מקצרת את הנסיעה משלוש שעות לפחות משעה. אותה רכבת ממשיכה במהירות 250 קמ"ש לנינגבו, מסע אשר אורך באוטובוס כ-4  שעות, וברכבת שעתיים ושלושת רבעי שעה בלבד.

 

מהירות הרכבות החדשות מגיעה עד 300 קמ"ש, ובמהלך הנסיעה לוח אלקטרוני בתוך הקרונות מעדכן את הנוסעים להנאתם מהי מהירות הנסיעה העכשוית, בדומה למפות הנסיעה במטוסים.

 

יתכן כי גולת הכותרת של הרכבות המהירות בסין הינה רכבת המגלב – קו הרכבת המחבר בין העיר שנגחאי לשדה התעופה הבינלאומי פודונג שנגחאי. הרכבת עובדת על טכנולוגיית רחיפה מגנטית, כאשר לרכבת אין גלגלים אלא אלקטרומגנטים שמחזיקים אותם בגובה של כסנטימטר מעל משטח מיוחד שמשמש להם כמסילה. הם מונעים קדימה באמצעות שינוי השדות המגנטים. המגלב פועלת במהירות מקסימלית של 588 קמ"ש. מלבד הקו בסין מצויה רכבת זאת ביפן בלבד.

 

לסיכום, הרכבות המהירות בסין מזכירות מאוד את מקבילותיהן במערב, דהיינו – יעלות, מהירות, נוחות לישיבה, מספקות מזנונים ואפילו שירותים נקיים.  

לייבסיטי - בניית אתרים