כיצד להימנע מ"תרגילי עוקץ" בעת רכישת מוצרים ומותגים באתרי מכירה אינטרנטיים סיניים

בחודשים האחרונים התקבלו פניות רבות מגולשים ישראלים שנפלו קורבן לתרגילי עוקץ פשוטים על ידי אתרי מכירה סיניים למיניהם. איך מונעים מצב מביך ומרגיז זה (גם אם לעיתים מדובר בעשרות דולרים בלבד – כאשר ממוצע ההונאה נע בסביבות ה-200) ?

תרגיל ההונאה יכול לכלול הזמנת סחורה ואי קבלתה, קבלת סחורה שונה מזו שהוזמנה, העלמות האתר והאנשים העומדים מאחוריו לאחר העברת הכסף וכדומה.

כיצד להתגונן בפני תרגילי עוקץ בסין? תמרורי אזהרה

מחיר נמוך מידי ומעורר חשד. המחיר צריך להיות בדרך כלל נמוך בחצי עד רבע מהמחיר בארץ, ולא נמוך כדי עשירית למשל.

מותגים אוטנטיים קשה עד בלתי אפשרי להשיג בסין. כאשר מציעים לכם מותג ידוע במחיר לא ריאלי – הרימו דגל אדום.

חייב להיות מספר טלפון נייח בפרטי ההתקשרות של הספק הסיני. באם אתם מקבלים רק מספר טלפון נייד הרי שיש פה יסוד לחשד.

תמיד תשאפו להזמין דוגמא בטרם ההזמנה עצמה, במידה ונתקלתם בסירוב עדיף לוותר על העיסקה.

מכיוון שבסין באופן עקרוני אין היכן ולמי להתלונן, הרי שההפסד הינו מוחלט ובלתי ניתן לשינוי.

בדקו את האתר של החברה, וודאו שהאימיילים נשלחים מהאתר ולא מ-ג'י מייל, הוטמייל וכדומה.

במידת האפשר, ערכו בדיקת פיסית של המוצר בסין על ידי גורם כלשהו מטעמכם לפני ביצוע התשלום.
 
עדיף לא להעביר את כל התשלום מראש.

בקשו לקבל שמות של לקוחות זרים של האתר וודאו מולם.

רכשתם מוצר בעשירית המחיר? ייתכן ונפלתם בפח. בפוסט אורח של בני יחזקאל מהבלוג על ייבוא מסין תלמדו כיצד להמנע מעוקצים מהסוג שנפוץ לאחרונה.

לייבסיטי - בניית אתרים