פיתוח רכבות מהירות בסין

 

בסין החל לאחרונה מחקר ופיתוח של טכנולוגיה לרכבות חדשות "סופר-מהירות". הטכנולוגיה החדשה תגביר את המהירות הממוצעת של הרכבות למעל 500 קילומטרים לשעה, אמר המהנדס הראשי במשרד שר הרכבות הסיני בוועידה שנערכה במרכז העיר ווהאן.

בסין הסתיימה בניית מסילות רכבת לרכבות מהירות באורך 7,055 קילומטרים ובספטמבר החלו את השימוש בהן. זוהי מסילת הרכבת הארוכה בעולם והיד עוד נטויה: המסילה אמורה להגיע ל-13,000 קילומטרים עד לשנת 2012.

בינתיים, טכנולוגיית הרכבות המהירות שנוסעות 400-500 קילומטרים לשעה מצויה בשלבי פיתוח אחרונים והרכבות המגיעות ל-380 קילומטרים לשעה בלבד לאט "יורדות מהפסים" ואין מייצרים אותן יותר.

המהנדס הראשי הוסיף כי "המטרה שלנו היא להוביל את העולם בבניית רכבות מהירות". בספטמבר, הרכבת CRH380A המיוצרת בסין, הגיעה למהירות של 416.6 קילומטרים לשעה במבחן שיועד לקבוע שיא עולמי חדש של מהירות רכבת.

רכבות במהירות גבוהה סטנדרטיות נוסעות במהירות של 200 קילומטרים לשעה. השימוש שלהן מתרחב בסין והן עוזרות בהורדת הלחץ מהתחבורה הציבורית בסין.

לפי דיווחי התקשורת הממלכתית, עולה כי ממשלת סין השקיעה 17 מיליארד דולר בבניית המסילה החדשה, אשר ארכה ארבע וחצי שנים. ווהאן השקיעה 2.4 מיליארד דולר בתחנת רכבת חדשה בעיצוב צרפתי, כאשר התחנה כוללת 20 מסלולים ו- 11 רציפים. מחירי הכרטיסים נעים בין 780 יואן למחלקה הראשונה ו-490 יואן לישיבה במחלקה השנייה. הרכבת בקו אמורה לפעול 56 פעמים ביום.

הואנג שין, מנהל שירותי רכבת הנוסעים בגואנגג'ואו ריילוויי גרופ, אמר במהלך נסיעת הבכורה של הרכבת כי ייתכן שיהיה צורך לשנות את התמחור. אפילו כרטיס במחלקה השנייה עלול להיות גבוה מדי לקהל הנוסעים הפוטנציאלי הגדול ביותר - 20 מיליון העובדים באזור התעשייתי בדלתא של הנהר פרל בסביבות גואנגג'ואו, שמוצאם ממחוזות במרכז המדינה. מחיר כרטיס הלוך ושוב בשירות החדש שווה לשני-שלישים ממשכורתו החודשית הממוצעת של עובד מפעל. מרבית הנוסעים בנסיעת הבכורה היו בני המעמד הבינוני שהתפתו לקסם החדשנות של הרכבת ויצאו ליום כיף. "אנחנו לא נשארים בווהאן", אמר קיו צ'אויו, תושב גואנגג'ואו שניסה את השירות החדש יחד עם קבוצה של ידידים. "אנחנו לוקחים את הרכבת הבאה חזרה לגואנגג'ואו".

 

חברות התעופה של סין, שנמצאות גם הן בבעלות הממשלה, הגיבו להשקת הרכבת בהוזלה של הכרטיסים למחיר נמוך מזה של הרכבת. חברת התעופה צ'יינה סת'רן איירליינס, הפועלת מגואנגג'ואו, מציעה כעת כרטיסים מראש במחיר החל מ-250 יואן ומשיקה שירות שבמסגרתו יופעלו טיסות מדי שעה.


לייבסיטי - בניית אתרים