שוק המכוניות הסיני ממשיך לצמוח

שוק המכוניות הסיני, שכבר עקף בדהירה את ארה"ב בשנה שעברה, ממשיך ללכת מכוח אל כוח. בשנה שעברה נמכרו 13.7 מיליון רכבים חדשים בסין, גידול של 50% לעומת השנה הקודמת ובכיר בחברת ג'נרל מוטורס צופה שהשוק יגדל ל- 17 מיליון רכבים השנה ול-19 מיליון רכבים בשנה הבאה בזכות גידול ההכנסה הפרטית הגדלה וישמור על מקומו הראשון בעולם בעתיד הנראה לעין.

ההכנסה הממוצעת בשנה של הצרכן הסיני באזורים המבוססים בסין כבר הגיעה לשלושת אלפים עד ארבעת אלפים דולר, הסף של בעלות על רכב, כך לפי מומחים. לכן, מכירות הרכב גדלות לא רק בערים הגדולות כמו בייג'ינג, שאנגחאי וגואנגג'ואו, אלא גם בערים קטנות יותר בפנים המדינה.

חברת המכוניות דיימלר, יצרנית מכונית היוקרה מרצדס-בנץ, צופה שסין תהפוך לשוק הגדול ביותר שלה ב-2015 והבטיחה להגדיל את השקעותיה בשוק הענק ב-3 מיליארד יורו (4.2 מיליארד דולר). דיטר צֵטְשה טוען שסין יכולה להפוך לשוק מספר אחד שלה אפילו לפני 2015 אם הגידול בביקוש יתמיד בקצב צמיחת התל"ג הנוכחי.

יחידת האאודי של קבוצת פולקסווגן מצפה שהמכירות בשוק הסיני יעברו את מכירותיה בגרמניה כבר בשנה הבאה.

ההשקעה שדיימלר מתכננת היא הגדולה ביותר מחוץ לשוק הבית שלה בגרמניה ופי שלוש מהשקעתה בסין עד עתה, אמר צטשה, שהוסיף שהחברה מתכננת למכור 300,000 רכבים כל שנה החל מ-2015. כיום סין היא השוק השלישי בגודלו עבור דיימלר, אחרי גרמניה וארה"ב.

ההשקעה מיועדת לחיזוק פורטפוליו המוצרים שלה בפלח השוק של מכוניות היוקרה, הרחבת רשת אולמות התצוגה שלה, מחקר ופיתוח. בשלושת הרבעים הראשונים של השנה מכירות החברה קפצו ב-129% בהשוואה לשנה שעברה - 101,350 מכוניות, מעל למטרת המכירות של דיימלר לשנה שלמה.

ההשקעה מכוונת גם להגדלת היצור המקומי של דיימלר בסין, הן של מכוניות נוסעים והן של רכב מסחרי. דיימלר כיום מייבאת 70% מהמוצרים המיועדים לסין מחוצה לה והחברה רוצה למקר 70% מהמוצרים מסין עד 2015.

דיימלר מייצרת כיום שני מודלים של מרצדס במסגרת המיזם המשותף שלה בסין – ה-E Class ו-C Class, המודלים הנמכרים ביותר בתשעת החודשים הראשונים של השנה. המיזם שילש את יכולת היצור שלו לאור הביקוש. המיזם ישקיע 200 מיליון יורו בבניית מפעל חדש למנועים, המפעל הראשון של החברה למנועים מחוץ לגרמניה. המפעל מתוכנן להתחיל ביצור ב-2013 וייצר 100,000 מנועי בנזין בשנה לכל רכבי דיימלר שייוצרו בסין.

בנוסף מתכוונת דיימלר לשתף פעולה עם חברת BYD Co. ביצור מכונית חשמלית שתתוכנן במיוחד לשוק הסיני. המכונית הראשונה אמורה לרדת מפס היצור ב-2013.

אנליסטים ואנשי תעשיה רבים צפו כי מכירות הרכבים בסין יאטו השנה, במיוחד לעומת הקצב התזזיתי של 2009, אך תמריצים חדשים של הממשלה לרכישת רכבים קטנים מנעו ההאטה. עם זאת, קצב הגידול במכירות צפוי להאט בשנה הבאה כאשר התמריצים יסתיימו ובעקבות העלת המס על בעלות רכב שיתכן שתכנס לתוקף החל מן השנה הבאה.

בתוך כך, חברת יגואר לנד רובר של חברת טאטה ההודית נמצאת בשיחות עם יצרן מכוניות סיני להקים מיזם משותף ליצור ושיווק מכוניות בסין בכדי להגביר את נוכחותה בשוק הסיני.

לייבסיטי - בניית אתרים