כיצד להתנייד בתוך סין – מדריך לאיש העסקים

  

במדינת ענק כסין, מרבית הביקורים, עיסקיים ותיירותיים כאחד, מחייבים שימוש בכלי תחבורה מקומיים לטובת הגעה לאזורים המרוחקים זה מזה.

 

אמצעי ההתניידות המקומיים אינם שונים מהותית ממה שאנחנו מכירים מביקורינו במדינות אחרות, דהיינו – טיסות פנים, רכבות, אוטובוסים, השכרת רכב, מוניות וכדומה. אולם, על אף העובדה כי סין מצטיירת לעיתים כמדינה מודרנית ומערבית לכל ענין ודבר, הרי שראוי לסייג הנחת יסוד זו. מרבית תושבי סין מדברים סינית בלבד (ודיאלקטים מקומיים), ברגע שמתרחקים מריכוזי הערים הגדולות ואזורי הסחר כמעט ואין שלטים באנגלית, המרחקים אדירים, ובכלל – ישנן תקנות וחוקים מקומיים שמייחדים את סין וקובעים במידה רבה כיצד ואיך ננוע במדינה.

 

להלן סקירה קצרה של אפשרויות ההתניידות העומדות בפני איש העסקים / המטייל הזר בסין -

 

השכרת רכב –

רשיונות נהיגה בינלאומים אינם תקפים בסין. זר המעוניין לנהוג במדינה חייב להצטיד ברשיון נהיגה מקומי. על כן, על אף העובדה כי השכרת רכב מותרת עקרונית, היא למעשה מחייבת השכרת נהג מקומי. בשל כך מעטים הזרים הבוחרים באפשרות זאת.

 

פופולארית יותר הנה האפשרות לשכור נהג אשר מגיע עם רכב. עלות נהג מקומי בליווי רכב נעה בין 2000-400 יואן ליום (70$- 350$), תלוי במספר השעות ובאזור המיועד – כאשר הכלל הוא שככל שהאזור מפותח ועשיר יותר, העלות גבוהה יותר. באזורי הספר של סין ניתן יהיה להשיג נהג + רכב גם ב- 50$ ליום.

 

ניתן להזמין רכב + נהג בבתי המלון, אולם העלות תהיה גבוהה יחסית. אפשרות נוספת היא דרך חברות סחר או סוכני נסיעות מקומים.

 

רכבות

ישנן רכבות מקומיות, ישנן רכבות אקספרס, "מושבים קשים", מושבים רכים", קרונות שינה "קשים" – קרון פתוח לשישה אנשים עם מזרונים קשיחים (טירונות..), ו"רכים" – קרון סגור לארבעה אנשים, עם מזרונים נוחים ושמיכות נעימות.

 

ההמלצה הגורפת הנה להמנע ממושבים (קשים או רכים) ברכבות בנסיעה העולה על 4 שעות, במיוחד לאנשי העסקים. הרכבות עמוסות לעייפה, השירותים אינם נקיים במיוחד, ומדובר בחוויה מעניינת אך לחלוטין לא נוחה.

 

להבדיל, רכבות  האקספרס החדשות מסבירות פנים ונוחות בהחלט. סין מצויה כרגע בתנופת צמיחה ובניה בתחום הרכבות, וקווים רבים נוספו ועתידים להתווסף בשנתיים הקרובות. נסיעות אשר ארכו שעות רבות קוצרו לשעתייים – שלוש, ואף לחצי שעה במקרה של בייג'ינג-טיאנג'ין למשל (בעבר ארכה הנסיע כשעתיים וחצי)

קווי אקספרס נוספים קיימים בין שנג'ואו לגואנגג'ואו, שנגחאי – ננג'ינג, בייג'ינג-שניאנג וכיוצא בזה. הרכבת המהירה ביין שנגחאי להאנג'ואו אשר נבנית בימים אלה עתידה לקצר את הנסיעה משלוש שעות לפחות משעה.

 

טיסות פנים

טיסות הפנים בסין רבות ומגוונות, ומאפשרות הגעה כמעט לכל מרכז מסחרי או עיר גדולה. כרטיסי טיסה מקומיים הנרכשים מחוץ לגבולות סין בדרך כלל יחוייבו ב- 100% עלות הכרטיס. להבדיל, אותם הכרטיסים, באם יוזמנו דרך חברות מקומיות יוכלו לזכות בהנחה של 25% עד 50%. המפתח לקבלת ההנחה הנו גמישות בשעות, דהיינו – טיסה מוקדם בבוקר או מאוחר בלילה למשל, תתומחר בהנחה משמעותית. אלמנט נוסף הנו עונת השנה. חודשי נובמבר – ינואר (עד ראש השנה הסיני – לא כולל) הינם תקופה בה רצוי ומומלץ לדרוש הנחה עבור כרטיסי טיסה מקומיים, גם אם הם מוזמנים בחו"ל.

 

אוטובוסים

חברים, עדיף לוותר, אלא אם כן חשקה נפשכם באווירה תרמילאית. הסייג היחיד הנו אוטובוסים של תיירים.

 

 

לייבסיטי - בניית אתרים