הרכבים הסינים בשערי השווקים האירופאיים -

Brilliance Jinbei

 

לאחר ניסיון קצר עם הצלחה מוגבלת, יש לומר, בשוק האמריקאי, מסתערים יצרני הרכב הסינים על יעד חדש – השווקים האירופאים.

 

בצל המשבר הכלכלי העולמי, הדרישה באירופה לרכבים קטנים וחסכוניים בדלק הולכת וגוברת. ברבעון הראשון של שנת 2009 נמכרו במערב אירופה 3.4 מיליון רכבים חדשים, 17% פחות מהתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ככל שהרכב גדול יותר, שיעור הנפילה חד יותר.

 

מומחים מעריכים כי תוך 5 שנים, יצרני הרכב הסינים יהוו באירופה חלופה עיקרית לדגמי הרכב הקיימים ואף יעלו על היצרנים הקוריאנים, אשר שולטים כיום בשוק הרכבים הזולים.

 

בתעשיות החלוציות של רכבים חשמליים והיברידיים הצפי הוא שהסינים יעקפו את עמיתיהם הגרמניים, והמהדרין אף מעריכים כי בשנת 2020 סין תהפוך למרכז העולמי של תעשיית הרכב.

 

בריליאנס ג'ינביי הנו יצרן הרכב הסיני הראשון שחדר לשוק הגרמני ומיוצג ע"י מפיץ מקומי. בשנת 2008 ייצאה החברה 10,115 רכבים, כאשר מרביתם נמכרו בשווקי דרום מזרח אסיה, אפריקה ודרום אמריקה, ורק 10% במערב אירופה. השנה החברה מתעתדת לייצא 26,000 רכבים, ולפחות 3000 מהם לאירופה.

 

יש לומר, כי על רקע התדמית הבעייתית משהו של תעשיית הרכב בסין, השאלה התבקשת הינה, היכן קבור הכלב? ובכן, על אף המגמה החיובית המתוארת פה, חשוב לציין כי הדגמים הסינים עדיין ניצבים בפני בעיות תקינה ומבדקי בטיחות של השוק האירופאי. תוצאות מבחני הריסוק של הדגם בי-אס 4 למשל, מהוות דוגמא מצויינת עקב היותן  שנויות במחלוקת באופן בולט. בעוד שבאוסטריה, הולנד ושוויץ זכה הדגם לשלושה כוכבים מתוך חמישה אפשריים, הרי שבגרמניה זכה הדגם לציון המהדהד – אפס כוכבים.

 

בבריליאנס ג'ינביי מיהרו להצביע על ניגוד אינטרסים וניחוח פוליטי, אולם הנזק המיידי במכירות הדגם בגרמניה, בה אלמנט הבטיחות הנו פראמטר מרכזי בבחירת רכב, כבר נעשה.

 

בשנת 2008 נתח השוק הגדול ביותר באירופה היה שייך לוולקסוואגן (ואאודי) עם 18.8% מסך מכירות הרכב ו- 3 מיליון רכבים, סיטרואן ופג'ו 13.5%, והיצרניות האמריקאיות פורד ווולוו  עם נתח שוק של 10%.  כמעט וסוגרת את הרשימה מופיעה יונדהאי, עם נתח שוק של  1.7% מסך הרכבים החדשים בשנת 2008. יונדאי פעילה בשוק האירופאי כ- 17 שנה, וכפי הניראה לעמיתותיה הסיניות יקח הרבה פחות שנים להגיע לאותה פוזיציה בשוק.

לייבסיטי - בניית אתרים