ירידה דרמטית בתוצאות של תערוכת קאנטון.

 תערוכת קאנטון, הנערכת פעמיים בשנה מזה 52 שנה בעיר גואנגג'ו שבגואנגדונג, הינה התערוכה הגדולה ביותר בסין, ומהווה בימה עיקרית למעל ל- 20,000 יצרנים סיניים המעוניינים לייצא את מוצריהם.

 בתערוכת אפריל השנה הסתכמו ההזמנות והמכירות ב- 26 מיליארד דולר, ירידה של כ- 17% ביחס לתוצאות שנה שעברה. הירידה הגדולה מיוחסת כמובן למשבר הכלכלי העולמי, ובעיקר למשבר באירופה ובארה"ב, אשר מצויות במחנק אשראי וירידה דרסטית בצריכה.

 מארגני התערוכה מעריכים כי בשני הרבעונים הקרובים תימשך מגמה שלילית זו, כאשר העיניים נשואות כרגע לרבעון הרביעי של 2009, אשר אמור להוות את נקודת המיפנה.

 תערוכת קאנטון מהווה ברומטר למצבה הכלכלי של סין בכלל, ולענפי הייצוא בפרט, ותוצאותיה הינן תזכורת כואבת לעובדה כי למרות ההתערבות האגרסיבית של הממשלה ותוכנית החירום הכלכלית, סין עדיין מצויה במשבר כלכלי עמוק. הייצוא בענף האלקטרוניקה ומוצרי החשמל, אשר מהווה מחצית מכלל הייצוא הסיני, היה השנה בהיקף של 11 מיליארד דולר, ירידה של 19.5% לעומת שנה שעברה. ענף הטקסטיל מכר ב 1.6 מיליארד דולר, 15% פחות משנה שעברה. בהתחשב בעובדה כי בסין 40,000 חברות טקסטיל המתפרנסות מייצוא, המכה קשה ביותר.

 מספר המבקרים בתערוכה השנה עמד על 165,000 איש, 5.1% פחות מהתערוכה הקודמת, באוקטובר 2008. היקף העיסקאות עם החברות הסיניות ירד משמעותית, וכן זמני הייצור ירדו בהתאם.

  יש לציין, כי על אף העובדה ששווקי אירופה וארה"ב נחלשו משמעותית עבור הייצואנים הסיניים –  28% ירידה בייצוא לאירופה ו- 8% ירידה בייצוא לארה"ב, הרי ששווקי דרום מזרח אסיה, ארגנטינה והודו הינם שווקים מתעוררים עם היקף פעילות עם סין בצמיחה קבועה. הייצוא לארגנטינה למשל, עלה ב- 10% השנה, להודו ב- 6% ולמדינות דרום מזרח אסיה השונות ב- 7%.

 לסיכום, הגישה הרווחת בסין הנה כי "הרע ביותר כבר מאחורינו", וכי חברות אשר השכילו לשרוד את המשבר הנוכחי ימנפו אותו לטובת צמיחה ושגשוג בטווח הבינוני והארוך.

לייבסיטי - בניית אתרים