הרכבת המהירה בסין – "רכבות הקליע"
 
רכבת מהירה בסין מוגדרת ככל רכבת שממוצע המהירות שלה הינו 200 קמ"ש ומעלה. ע"פ קנה המידה הזה, רשת "רכבות הקליע" כפי שמכונות הרכבות המהירות ,בסין היא הארוכה ביותר בעולם, באורך כולל של כ 11,000 ק"מ . (נכון ל 12/2013) .
 
הקמת רשת המסילות עבור הרכבת המהירה זכתה לתמיכה ולמימון מאת הממשל הסיני, אך במהלך 2011 פסק המימון עקב תאונה קטלנית בקו הרכבות ליד Wenzhou ,שינויים פוליטיים וחילופי תפקידים בממשל. בשנת 2012 במאמץ לעורר את הכלכלה הנחלשת, חודש המימון וקצב הרחבת התשתיות המהיר התחדש אף הוא.
 
בנובמבר 2010, לאחר כשלוש שנות עבודה, הושלמה בניית מסילת הרכבת המהירה בסין, המחברת בין שתי הערים המרכזיות בסין: בייג'ינג – עיר הבירה ושנגחאי – מרכז הפעילות הכלכלי, מרחק של כ 1300 ק"מ. עלות הפרויקט כ 34 מיליארד דולר.
 

הטרמינל בשנגחאי (הרכבת נחנכה ונפתחה לשימוש הקהל הרחב ביולי 2011)
 
"רכבות הקליע" משמשות מיליוני אנשים מדי חודש נעות במהירות עצומה של עד כ 400 קמ"ש.  
רק לשם השוואה :הנסיעה מבייג'ינג לשנגחאי, כאמור מרחק של כ 1300 ק"מ אורכת פחות מ 5 שעות והמהירות המסחררת כלל אינה מורגשת בתוך הקרון, פרט למהירות בה חולף הנוף על פנינו. רכבת ישראל לעומתה מגיעה מנהרייה לבאר שבע , מרחק של כ 230 ק"מ בכ- 3 שעות.


 התמונה לקוחה מאתר travelchinaguide

 פרויקט הרכבת המהירה בסין היה ועודנו נתון לביקורת קשה עקב חששות הנוגעות לביטחון ובטיחות הרכבות, עלויות הקמת התשתיות הגבוהה ופגיעה אפשרית באיכות הסביבה.
למרות החששות , מערכת הרכבות המהירות של סין התגלתה כסיפור הצלחה בלתי צפוי. הרכבות המהירות קיצרו משמעותית את זמני הנסיעה , אפשרו לאנשים להגיע ללקוחות, עובדים ומשפחה במקומות מרוחקים ושיפרו את איכות החיים של העובדים הסיניים.
כלכלנים ומומחים לתחבורה מציינים אותה כאחת הסיבות לצמיחה הכלכלית של סין.
 
השקעות של מיליארדי דולרים בקווי "רכבות הקליע", הפכו את סין למעצמת רכבות בקנה מידה עולמי. 
לייבסיטי - בניית אתרים